top of page

מי מתאימה לניתוח הרמת ירכיים וקצת יותר על הניתוח:

עודכן: 12 ביולי 2023

במקרים בהם מדובר בעודף שומן קל והעור בעל איכות טובה ואלסטי מספיק כדי להתאים עצמו לקווי המתאר החדשים ניתן להסתפק בשאיבת שומן בלבד. אך אם יש עודפי עור או איכות העור היא כזו שלא תתכווץ בצורה מספקת – יהיה צורך בהסרת העור העודף ואז יידרש ניתוח הרמת ירכיים.

באופן כללי, מועמדים להרמת ירכיים הם:

  • אנשים שהמשקל שלהם יציב

  • אנשים עם עודף רקמה רכה לאורך אזור הירך הפנימי (המדיאלי) ו/או הירך החיצונית (הלטראלית).

  • אנשים בריאים שאין להם מצבים רפואיים הפוגעים בריפוי או מגבירים את הסיכון לניתוח

  • לא מעשנים

  • אנשים עם השקפה חיובית ומטרות ריאליות למה שניתוח הרמת ירכיים יכול להשיג, ומבינים שתישאר צלקת.

  • אנשים המחויבים לנהל אורח חיים בריא, כולל תזונה נכונה וכושר


מה נעשה בניתוח:

בניתוח תחילה מוזרקת תמיסת הרדמה מקומית לירכיים, מותניים ולכל אזור שבו תתבצע שאיבת שומן. ההזרקה עוזרת לשאיבה יעילה ומפחיתה דימומים וכאב באזור. שאיבת השומן עצמה מתבצעת דרך נקב קטן בעור.

שאיבת השומן מאפשרת להסיר מצבורי שומן עודפים לאורך הירכיים החיצוניות והפנימיות וסביב הברכיים. טכניקת שאיבה מתקדמת תאפשר גם לשמור על כל אספקת הדם לעור, למנוע פגיעה בפינוי הורידי או הלימפטי של הרגליים ובכך למנוע בצקות ממושכות או סיבוכים.

אורך ומיקום הצלקת תלוי מאוד בכמות עודפי העור. דפוסי החתך משתנים בהתאם לאזור או האזורים שיש לטפל בהם, מידת התיקון והעדפת המטופלת.

אם עודף העור הוא קל ובעיקר בירך העליונה ניתן לבצע את הפעולה דרך חתך מינימלי הכולל חתך רק באזור המפשעה. כשיש עודף גדול יותר, טכניקה אחת המשמשת להרמת ירכיים ממקמת את חתכים במפשעה, מתארכים כלפי מטה ועוטפים את החלק האחורי של הירך בגבול עם העכוז. טכניקה נוספת מסירה עודפי עור מהמפשעה עד לברך באמצעות חתך לאורך הירך הפנימית.

לאחר שעודף העור יוסר כל החתכים נתפרים בתפרים נספגים, דבקים לעור ו/או מדבקה מיוחדת סוגרים את העור. לרוב יושארו נקזים כדי לאפשר החלמה מהירה וקלה יותר. את צפויה להתעורר מהניתוח לבושה כבר עם מחטב מיוחד לירכיים.


לפני ואחרי




מטופלת אחרי ירידה מסיבית במשקל, עברה כבר מתיחת בטן אצל דר קידר וכעת השלימה מתיחת ירכיים.


במהלך פגישת היעוץ תוכלי לקבל מידע מלא על היתרונות בניתוח ואם אכן ניתן להשיג דרכו את המטרות שלך, כמוכן נדבר על משמעות הניתוח, מיקום הצלקות וכן הסיכונים של ניתוח הקטנת חזה וסיבוכים אפשריים.

מה הסיכונים בניתוח:

  • דימום - סיבוך נדיר מאד שקורה בדרך כלל בשעות הראשונות לאחר הניתוח בגלל כלי דם קטן שנפתח. הדימום מתבטא בנפיחות של הירך או כחולים משמעותיים על העור ודורש כניסה מחדש לחדר הניתוח כדי לצרוב את כלי הדם הקטן שנפתח ולפנות את הדם שהצטבר כדי לדאוג שההחלמה תהיה קלה וטובה יותר.

  • זיהום - שכיח יותר בנשים מעשנות ומתבטא בדרך כלל באודם וחום מקומי של קו התפרים. במקרים נדירים תתכן גם הפרשה מקו התפרים או פתיחה של הצלקת באזור המזוהם. בדרך כלל אנטיביוטיקה פומית (דרך הפה) היא מספקת אך לעיתים נדירות יש צורך באשפוז לצורך מתן אנטיביוטיקה תוך ורידית.

  • החלמה איטית ופתיחה של הצלקת - לעיתים אזור מסוים של הצלקת הניתוחית מתקשה בהחלמה ודורש התייחסות מיוחדת עם חבישה וטיפול מעט יותר תכוף. בזמן שהצלקת נותרת פתוחה תתכן הפרשה לבנה הנקראת פיברין. לא מדובר בזיהום אלא בהפרשה טבעית מהחתך עד שהוא נסגר לגמרי.

  • צלקת בולטת או כהה - עור הירכיים דק ונוטה ליצור צלקות עדינות. מראה הצלקת תלוי בדרך כלל בנתונים גנטיים של האישה. נשים כהות לעיתים יוצרות צלקות כהות עם פיגמנטציה משמעותית יותר בהשוואה לנשים בהירות. לעיתים רחוקות, בנשים מסוימות, הצלקת יכולה להיות בולטת למראה. במצבים הללו יש לטפל במדבקות סיליקון או הזרקה של סטרואידים לצלקת על מנת להשטיחה.

  • נמק עורי – אספקת הדם לעור עשויה להפגע כתוצאה מהניתוח, סיבוך זה הוא נדיר וגבוה משמעותית יותר אצל מעשנים.

  • קרישי דם בורידי הרגליים או בריאה – כדי למזער את הסיכון לכך, במהלך הניתוח יונחו שרוולים מיוחדים שיבצעו עיסוי לשוקיים לאורך כל הניתוח. ירידה מהמיטה והליכה זמן קצר לאחר הניתוח תפחית משמעותית את הסיכון לכך, ובנשים בסיכון גבוה יותר יינתן טיפול לדילול הדם למספר ימים לאחר הניתוח.

  • בצקת ממושכת ברגליים

  • מראה עור לא אחיד או א-סימטריה בין הצדדים – במקרים נדירים כיווץ העור סביב הצלקת אינו מותאם בצורה אחידה ומלאה לצורת הירך או העכוז, או שיש א-סימטריה בין הצדדים. במצב כזה לאחר מספר חודשים ניתן לעשות תיקון לצלקת.

  • תחושה ירודה זמנית באזור המטופל – צפוי שייקח מספר חודשים עד שהתחושה לעור תחזור לנורמה

  • סרומה - הצטברות נוזל בחלל התת עורי בו בוצעה השאיבה. הנוזל בד"כ נספג ע"י הגוף אך במצבים נדירים יש צורך לנקזו.

שיעור הסיבוכים הוא גבוה יותר במעשנים וסכרתיים. חל איסור חמור לבצע את הניתוח הזה בזמן עישון פעיל. יש צורך להפסיק את העישון 4 שבועות לפני הניתוח וניתן לחזור לעשן רק 4 שבועות לאחריו.



bottom of page